Sunday 10 January 2010

Zondagsgemijmer 2: The Doors - Love her madly



Waar was ik toen ik deze onvergetelijke plaat voor het eerst hoorde:




Ik ben vijf vingers. Ik speel bij Hansje. Hij woont een paar deuren verderop. De vader van Hansje heet Heuvel en dat vind ik een rare naam. Heuvel. Meneer Heuvel heeft een snor en heel vaak een wit verband over een oog geplakt. Dan zit er een splinter in. Hij werkt bij een autosloperij. Elke middag om vier uur zetten ze hem met een vieze overall in de straat af en loopt hij met een oranje broodtrommeltje naar huis. Daar gaat hij douchen en aardappelen eten.

Soms mag ik van meneer en mevrouw Heuvel op zaterdagavond zelfgebakken frieten eten en Swiebertje kijken. Wij hebben thuis geen televisie. Onze God is veel strenger dan die van meneer Heuvel. Als de mamma van Hansje weg is, doet meneer Heuvel gek. Hij rookt rare sigaretten en zet wel 100 keer hetzelfde singletje op met orgels en dan gaat hij wild dansen met zijn armen hoog in de lucht en zijn hoofd naar achteren. Hansje en ik dansen vrolijk mee, dit klinkt stukken beter dan Dikkertje Dap van de Leidse Sleuteltjes, mijn eerste singletje.

Home: oorbijter

No comments:

Post a Comment