Friday 8 April 2011

Jodymoon - Who are you now?

Gisterenavond zag ik Jodymoon. Vanavond 8 april staan ze weer in het Apollo hotel (why? zit de programmeur van de kleine zaal Paradiso te slapen ofzo?). Maar goed. Op het best verstopte podium van Amsterdam staat vanavond een prachtige Nederlandse luisterband met een ziel. Een band dat meteen vanaf het eerste nummer indruk maakt. Een zangeres doe doet denken aan Rachel Yamagata (I'll find a way) of de wat bekendere Rumer (of Carpenters, wat je wilt). De strijkers maken de band wat moeilijk te plaatsen en maken het geluid van de band compromisloos. Persoonlijk mis ik een drummer die de groove in de nummers zoals I know this een lekkere duw zou geven. Ik moest na het concert aan Ray Lamontagne denken gisteren. Wat zou er gebeuren als hij Jodymoon zou produceren? Ik denk magic. Folky country die meteen je hart binnenrolt, want daartoe zijn ze in staat. Jodymoon verdient een groter podium en veel groter publiek van muziekliefhebbers. Echt een band voor de Amstelkerk of De Duif. Wie vertelt het Paradiso? Ik dan maar. Bij deze :-). Er zijn nog kaarten voor vanavond!

Home: oorbijter



No comments:

Post a Comment